הדמיית הרכבת הקלה. צילום: באדיבות נת"ע

במשרד התחבורה פועלים בימים אלה על תכנית לחיבור יישובי הפריפריה למרכז הארץ באמצעות הרכבת הקלה. בעוד שהקו האדום הולך ונסלל בימים אלה מפתח תקוה לבת ים דרך תל אביב, שוקדים המתכננים על רכבת קלה שתגיע מראש העין לפתח תקוה.

על פי התכנית, שכבר הוכנה ונמצאת בהמתנה לאישור הממשלה, הרכבת הקלה תצא מראש העין על כביש 5 ותגיע עד צומת סגולה בפתח תקוה דרך מחלף ירקון. משם היא תמשיך עד לתחנה המרכזית ברחוב אורלוב ואז תהיה אפשרות לנוסעים להתחבר אל ה"קו האדום" לכיוון מרכז תל אביב.

יצויין כי קיימת אפשרות שקו הרכבת יתחיל לפעול כבר באריאל ומשם, לאורך כביש 5, יגיע לפתח תקוה. בעבר כבר דובר על רכבת קלה מראש העין, אולם עתה כבר יש תוואי מתוכנן.

גורם בעיריית ראש העין אומר כי אם המהלך ייצא אל הפועל והממשלה תאשר אותה, הרי ש"זאת בשורה גדולה לראש העין. מדובר בצעד שעשוי לפתור את בעיית הפקקים הכבדים ביציאות ובכניסות לעיר. רכבת קלה בראש העין תשנה לחלוטין את מפת הפקקים וסוף סוף יינתן פתרון רציני של המדינה לכך".

לדברי אותו גורם, צריך לזכור כי ראש העין היא עיר שמתפתחת כל העת עם אוכלוסייה שגדלה באופן מהיר ולכן חשוב למצוא פתרונות תחבורתיים.