צילום המחשה: איתמר רותם

כרטיסים בבקשה: לאחרונה עולות תלונות תושבים באשר לכמות הפעמים שכרטיסנים של חברת "אפיקים" שבודקים האם הנוסעים שילמו על הנסיעה, עולים יותר מדי פעמים ומפריעים למנוחת הנוסעים ולנסיעה שלהם. זאת בשונה מחברות אוטובוסים אחרות בינעירוניות שבהן עולה כרטיסן אולי פעם אחת בנסיעה של שעה ויותר. מדובר בקווים הפנימיים של החברה בעיר כמו 16,23,99 ועוד.

האוטובוסים של אפיקים נוסעים כידוע בראש העין ובפתח תקוה.

"אתה רואה אותם עולים פעמיים-שלוש בנסיעות קצרות שבתוך העיר, בקושי חצי שעה נסיעה משעריה לתחנה מרכזית, מהדר גנים למרכז העיר. למה זה? ", שואל תושב העיר שמתלונן על המצב, "אני נוסע באוטובוס הרבה פעמים וזה לא קרה אצל 'דן' או אצל 'אגד' בכזו תדירות".

איך זה מפריע?

"זה מטריד. אתה יושב עם האוזניות שלך או מרוכז בחיים שלך ובא מישהו ומפריע לך כמה פעמים בנסיעה, זה לא בסדר. מילא פעם אחת אבל בתדירות כזאת? חוץ מזה, הם עולים גם בשעות הכי עמוסות, כשאין איפה להחזיק בכלל ומבקשים שאנשים יתחילו לחפש את הכרטיס שלהם. יש קשישים ונשים בהריון, מה הם רוצים שהם יפלו?".

תגובת חברת אפיקים: "חברת אפיקים מפעילה מערך בקרת גביה באוטובוסים בהיקף של כ- 30% מסך הנסיעות בהתאם לדרישת משרד התחבורה כפי שמעוגנת בהסכם עימו. השוני בהיקף הבקרה ממפעיל תחבורה אחד לשני נובע מהדרישה לכך באותו הסכם הפעלה".