המרפסת בלי הזכוכית. צילום: באדיבות איריס גנגינה

מזל גדול: איריס גנגינה בסך הכל רצתה לנקות את מעקה הזכוכית במרפסת, לאחר שפועלים מטעם חברת "דונה" עבדו אצלה בבית לתקן ליקויי בנייה, ונשארה לדבריה עם הזכוכית ביד. "מזל ששמתי לב שמשהו במעקה לא תקין ותפסתי את זה בזמן. באותה מידה יכולתי ליפול יחד עם הזכוכית מקומה תשיעית ולקחת איתי עוד כמה בדרך".

מה קרה?

"רכשנו מחברת 'דונה' דירת פנטהאוז בקומה תשיעית, ברחוב יפה ירקוני בפסגות אפק. מדובר בבניין סמוך למרכז גני ילדים ובתי ספר של השכונה החדשה. לאחר פחות משנה של מגורים בבית החדש, התחלנו לגלות ליקויים משמעותיים במרפסת וכן בדירה עצמה, ליקויים שגרמו לאי נוחות משמעותית בחיי היום יום. עלה צורך בתיקוני הליקויים כמו למשל, החלפת ספי חלון מתחת למעקה הזכוכית שבמרפסת, בעקבות נזילות שהגיעו לשכנים.

"חברת 'דונה' שלחה עובדים לסדר את הליקויים והעבודות נמשכו מספר ימים. כחלק מהעבודות היה צורך לפרק את הזכוכיות של המעקה במרפסת ולהרכיבן מחדש. בשבוע שעבר, אחרי שהסתיימו העבודות והכל היה מוכן לטענת הפועלים, הגעתי בערב הביתה ורציתי לנקות את הלכלוך שנשאר במרפסת אחרי העבודות, אלא שאז שתי זכוכיות מהמעקה האחרון ש'טופל' השתחררו ממקומן ותפסתי אותן ברגע האחרון. זה יכול היה להיגמר באסון, בין אם אני הייתי נופלת יחד עם הזכוכיות מטה לדירות הגן ובין אם זה היה נופל על מישהו בקומות התחתונות. זה יכול היה להיות מוות בטוח".

צילום: באדיבות איריס גנגינה

האם פנית לקבלן?

"כן. הבטיחו שישלחו איש מקצוע והגיעו פועל, מנהל העבודה והמהנדס ורצו לסדר זאת. שאלתי אם הם אנשי המקצוע לדבר והם גמגמו משהו על זה שהם תיקנו כאלה דברים בעבר וש'זה קורה'. איזו מן תשובה זאת? לא הסכמתי שהם יתקנו את זה, אני רוצה איש מקצוע עם תעודה בלבד. זו סכנת נפשות.

"יש לי פה שני נכדים בני שלוש מדי יום שאני פותחת להם בריכה במרפסת וכלבים בבית, אוי ואבוי לי אם לא הייתי שמה לב לזה בזמן. במזל זה לא נגמר באסון. זה מחדל שלא יתואר. מהחברה לא יצרו איתי קשר עד לרגעים אלה".

פנינו לחברה לצורך קבלת תגובה, אולם היא טרם התקבלה וכשתגיע נפרסם אותה.

צילום: באדיבות איריס גנגינה