צילום מסך. מתוך: אתר העירייה

תושבים המנסים להנפיק תווי חניה עירוניים מדווחים על כך שבימים האחרונים לא ניתן להנפיק את התו דרך המעורכת הממוחשבת באתר העירייה. ”החלפתי מכונית ורציתי לשנות את התו למספר הרכב החדש“, סיפר תושב העיר. ”כבר כמה ימים אני מנסה להיכנס לאתר כדי להנפיק תו ומקבל הודעה שהשירות אינו פועל זמנית“.

לדבריו, גם להשיג את רשות החניה העירונית בטלפון זו משימה קשה. ”יש להם קבלת קהל רק פעמיים בשבוע בשעות מסוימות ובשאר הזמן לא ניתן להשיג אותם. אם יש תקלה במערכת - מן הראוי שלפחות יהיה מענה טלפוני או אנושי בטווח זמנים רחב יותר“.

תושב נוסף סיפר כי כאשר התקשר למוקד העירוני ודיווח על התקלה נאמר לו שהיא לא עירונית, אלא בחברה החיצונית שנשכרה לבצע את השירות. ”זה לא משנה איפה התקלה“, ציין. ”אם לא תהיה לי מדבקה על המכונית, אקבל דו“ח וזה לא יעניין אף אחד. העירייה אמורה לספק את השירות אבל זורקת את האחריות לגורמים חיצוניים. אני משלם ארנונה לעירייה ואקבל מהם דו“חות - ולא מאף גוף חיצוני אחר“. 

מדוברות העירייה נמסר: "המערכת הממוחשבת להנפקת תווי תושב פועלת באמצעות חברה חיצונית, המבצעת הנפקת תווים במספר רשויות בארץ. טענת התושבים תיבדק מול החברה. לרשות התושבים עומדות חלופות נוספות להגשת בקשות לתו תושב, כמו: דוא"ל, פקס ובמסירה אישית בעמדת השירות בסימפוניה, והכול כמפורט באתר האינטרנט של החברה הכלכלית.

ייתכן ועקב עומס ברשות החנייה, משך זמן ההמתנה במענה הטלפוני התארך. ברשות החנייה יש קבלת קהל כל השבוע, למעט בימי שלישי. בעמדת החלוקה הפועלת בימים ראשון ושלישי בסימפוניה יש קבלת קהל בין השעות 12:00-20:00. בנוסף, ניתן להשאיר הודעות באמצעות דוא"ל, דרך אתר החברה הכלכלית, ובפקס".