ילד על הוברבורד ברחוב שבזי. סכנת נפשות. צילום: אריאל ימיני

"אני מאוד אוהבת את ראש העין. יש לי פה המון חברים, זה מקום שכיף לחיות בו. אבל כשאתה הולך עם ילדים ברחוב שבזי זה מאוד מסוכן". כך הסבירה לי אסתר (שם בדוי), בשנות ה-70 לחייה.

היא הגיעה לראש העין בשנות ה-60 וגרה על רחוב שבזי. לאחרונה חזרה לפה לעת זקנתה, מאחר שזו העיר שלה.

צילום: אריאל ימיני

 "הנה אתה רואה", היא מצביעה על הכביש בשעה שאופניים חשמליים מזגזגים בין מכוניות. "עוד שניה הוא מת, לא חבל?". 

בשבוע שעבר פרסמנו כי על פי נתונים של חברת "אור ירוק", רחוב שבזי בעיר הוא הכי מסוכן מבחינת כמו תאונות הדרכים שאירעו בו בשנים האחרונות. לא פחות מ-19 בני אדם נפגעו על הציר המרכזי הזה בין השנים 2014-2016. אז יצאנו לשטח כדי להבין מה הגורמים לכך וכיצד אולי ניתן להקל על הבעיה. לפניכם 5 מפגעים מסוכנים שנתקלנו בהם.

1. אופניים חשמליים ונתיבים צרים

יש לציין שהיעדר תשתיות עבור אופניים חשמליים היא לא בעיה מקומית, אלא ארצית. אבל הדבר עולה מדרגה לנוכח העובדה שרוכבי האופניים, במיוחד הצעירים, נאלצים לרדת אל הכביש ושם חוסמים את תנועת הנהגים - רגע אחד לא במקום ואנחנו בבעיה.

2. פסי האטה

אף אחד לא אוהב כשמגבילים אותו במהירות, אבל השילוב של שכונות מגורים בסמוך לכביש ראשי סואן, הוא בגדר מתכון בעייתי במיוחד. ילדים חוצים את שבזי מכל זווית וכיוון, ומספיק לתצפת על הכביש מספר דקות, בשביל להבין שאסון הוא עניין של זמן. צריך לחשוב איך להוריד את מהירות הנסיעה במקום.


3. תופעת ההוברבורד

מה לעשות, שבזי הוא עדיין לא השאנז-אליזה. המדרכות מותאמות לרחוב סטנדרטי ואילו התנועה כמו בנתיב בינעירוני. תוסיפו לזה כלי רכב לא ממש מוגדר נוסח ההוברבורד (מעין סקייטבורד ממונע), שמאפשר לילדים בני 10 לחוות חוויית נהיגה כאילו היו במשחק מחשב. זה יוצר מצב מסוכן.

 

4. עומס של כביש בינעירוני

כמות הרכבים על שבזי לאורך רוב שעות היממה מתאימה לכביש רחב ממנו בהרבה. הצמיחה של ראש העין עשתה את שלה. מלכוד רציני ופתרון כשיבוא, ייאלץ להתחשב בתושבים ובמקביל בעסקים המשגשגים במקום. לא פשוט.


5. מדרכות, מדרכות, מדרכות וגם כמה עצים לא יזיקו

לא פשוט להיות הולך רגל בשבזי ביום חם, במיוחד אם אתה קשיש. מעבר לעובדה שהחברים מסעיפים 1 ו-3 (האופניים החשמליים וההוברבורדים) הפכו את נתיב ההליכה שלך לכביש שלהם, אתה מוצא את עצמך משמע היית קבב צלוי די מהר.

שווה לשקול פינות נוי על הדרך כדי להפוך את חווית ההליכה במקום לקצת יותר סבירה ועל הדרך לנסות לפתור את בעיית הכלים החשמליים הלא פתירה, מבלי לגרום להם לרדת לכביש. כי שם, כמו שכבר אמרנו, מדובר בשילוב לא בריא.



מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו