צילום: shutterstock

הורים לתינוקות ולפעוטות המטופלים בסניף טיפת חלב ברחוב ה' באייר בראש העין מתלוננים על כך שאין מענה בסניף כבר חודשיים ולא ניתן לקבוע תורים לחיסונים.

”כבר מספר חודשים אני מנסה להשיג את הסניף“, ציינה אחת האמהות. ”אין מענה ואי אפשר להשיג אותם בשום דרך, פשוט מחדל שלא יאמן“.

האם מספרת הגיעה לשיחה עם המפקחת האזורית על תחנות טיפת חלב ובמהלכה נאמר לה כי המזכירה, שתפקידה לענות לטלפונים, נמצאת באחריות העירייה. ”היא אמרה לי שהם כבר פנו לעירייה כדי לבקש להחליף מזכירה ולהוסיף כוח אדם. הילדה כבר בת שנתיים ואני לא מצליחה לקבוע לה תור לחיסונים. זו פשוט בושה". 

כמה זמן את מנסה להשיג את הסניף?

"לפחות חודשיים. יש פה המון ילדים שפשוט לא מחוסנים בזמן, אם בכלל, ויש גם הורים שמרימים ידיים והולכים לערים אחרות. אני שומעת תלונות על ההתנהלות של הסניף הזה כבר שנים. העירייה לא לוקחת אחריות, יש פה ילדים שלא מתחסנים בגללם והם עסוקים בכל מיני שטויות". 

ניסית לברר מול האחראים על הסניף?

"בטיפת חלב מודעים למה שקורה בסניף והם ממש מתנצלים. אבל המזכירות זה לא בידיהם, האחיות זה שלהם והמזכירה באחריות העירייה. נאמר לי שהאחיות לא יכולות להתעסק גם במענה טלפוני ובמתן תורים ושירות כי הן מאוד עמוסות וזה לא תפקידן, אני מבינה את זה".

לדברי האם, היא ניסתה לעבור לסניף אחר בעיר, אך שם נאמר לה כי הם קורסים תחת נטל העומס ולא יכולים לקלוט ילדים חדשים. אני לא יודעת מה אני עושה במצב הזה".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "טיפת חלב הינה באחריות משרד הבריאות ולא העירייה. העומס נוצר כתוצאה מחוסר באחיות. העירייה הגדילה את שעות העבודה של המזכירה כדי להקל על התושבים. עם זאת, המזכירה מקבלת את הפניות ומעבירה לטיפול האחיות. ראש העירייה פנה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את מספר האחיות לטובת תושבי העיר והם הבטיחו לפעול להגדלת כוח האדם".