שביל האופניים לרכבת. צילום: אבישי רוטמן

זה היה אמור להיות אירוע משמח לרוכבי האופניים מראש העין: שביל חדש שיחבר סוף סוף בין העיר לבין התחנה המרוחקת ממנה.

אלא למרות הצהרות עיריית ראש העין לפיהן "נסלל שביל לנסיעה באופניים אל תחנת הרכבת, בהמשך למערכת שבילי האופניים המתפתחת בעיר", הקטע שנמצא באחריות העירייה לא סלול ומלא בבוץ. בקיצור, שביל לשום מקום.

"דווקא הקטע שבאחריות רכבת ישראל במצב סביר, אמנם לא סלול אבל כורכר מהודק", אמר אבישי רוטמן, תושב העיר. "לעומת זאת, הקטע שבאחריות עיריית ראש העין, פשוט לא קיים, לא עביר, לא משולט ומסוכן". 

לדבריו, למרות שבחוברת פרסומית שהוציאה העירייה נכתב כי ביצוע שביל האופניים הסתיים, נאמר לו כי "ייתכן שנפלה בחוברת טעות סופר". "כששאלתי בצ‘אט עם ראש העירייה לגבי השביל, הוא ענה שהשביל בתכנון", ציין עוד. "זה יכול להיות פתרון מעולה במקום להשתמש בכלי רכב עד הרכבת. זה גם בריא, גם לא מזהם וגם חוסך פקקים".

שביל האופניים לרכבת. צילום: אבישי רוטמן

חבר מועצת העיר, עומר שכטר, אשר פועל על מנת לקדם את הנושא, אמר כי בחודשי החורף המעבר שביצעה העירייה תחת הגשר מוצף. "מה שחיוני עכשיו זה לסלול את המשך השביל מהגשר לרכבת. בעבר העליתי לדיון במועצת העיר העבירה תב“ר (תקציב בלתי רגיל) של חצי מיליון ש“ח לפריסת אספלט בשביל. אני מתכוון להעלות את זה שוב כי השביל חיוני עבור תושבי העיר".

שביל האופניים לרכבת. צילום: אבישי רוטמן

מדוברות העירייה נמסר: "מעבר שביל האופניים עובר בתוואי הנחל ומסוכן לנסיעה בחודשי החורף. לכן, לאחר כל מערכת גשם רצינית, המעבר אינו שמיש. מעבר זה נפתח כאשר מזג האוויר מאפשר זאת והוא ייפתח בהתאם".