צילום המחשה: shutterstock

הורים שרשמו את ילדיהם לצהרונים של חברת ”קיטו מרום“ בעיר וביקשו לבטל את ההרשמה מדווחים כי הם נתקלים בקשיים רבים בביטול ההרשמה. חלקם מספרים כי רק כאשר איימו לתבוע את החברה הוחזר להם כספם.

”במשך שבוע התקשרתי כל יום וביקשתי לקבל החזר כספי עבור ההרשמה כי לא היה מקום בצהרון והרישום שלנו נדחה“, סיפרה תושבת פסגות אפק. ”כל יום דחו אותי בתירוץ אחר עד שלבסוף אחת העובדות אמרה לי שאנחנו לא מקבלים החזרים כי הבנק לא מאפשר להם לבצע החזרים כרגע. היא אמרה שזה יתאפשר בהמשך באופן הדרגתי כיוון שחברת האשראי מגבילה אותם בכמות ההחזרים. למה אני צריכה לרדוף אחריהם כדי לקבל את הכסף שלי עבור שירות שכלל לא קיבלתי?“.

בסופו של דבר, אומרת התושבת היא קיבלה את כספה חזרה אבל רק כאשר איימה לתבוע את החברה. ”אני לא מבינה מאיפה החוצפה לא לזכות אותנו מיד בסכום שנגבה“, תהתה. ”לגבות את הכסף הם ידעו במהירות הבזק“.

תושבים אחרים מתארים תמונת מצב דומה. חלקם מספרים שילדיהם כלל לא החלו את הצהרון מפאת סגירת צהרונים או חוסר מקום בהם ואחרים מספרים כי החליטו להוציא את ילדיהם לאחר מספר ימים מהצהרונים לאור מה שהתרחש שם. ”כשפניתי לחברת האשראי לקבל את הכסף בחזרה, נאמר לי שאי אפשר להחזיר משום שהכסף כבר הועבר לחברה“, אמר הורה נוסף. ”רק אחרי שבוע של שיחות טלפון ואיומים קיבלתי את הכסף בחזרה“.

הורים נוספים מספרים כי גם הם דיברו עם עובדת בחברה שאמרה כי הכסף טרם הוחזר משום שיש מכסת החזרים יומית ולא ניתן לעבור אותה. ”כבר שבוע וחצי שאני משאיר הודעות מדי יום ואף אחד לא חוזר אלי“, אמרה אם נוספת. ”שלחתי כמה מיילים לביטול התשלומים ובינתיים הגבייה נמשכת. הודעתי להם שאני רוצה החזר על כל יום שבו הבן שלי לא בצהרון מהרגע שהודעתי להם על ביטול ההרשמה ולא מהרגע שהם מתכוונים לחזור אלי“.

הורה נוסף הדגיש כי לא מדובר בטעות. ”גם לנו ניתנה אותה תשובה“, אמר. ”אמרו לנו שבגלל שיש הרבה ביטולים הם לא יכולים לבצע זיכוי לכולם בבת אחת מול חברת האשראי ולכן הם מזכים בכל יום קצת“.

קבוצת הורים אחרת מבקשת החזר על כל הימים בהם ילדיהם היו בצהרון אך הוא לא תפקד. ”זאת חוצפה לקחת מאיתנו כסף על הימים שבהם הפסדנו עבודה ובאנו לעבוד בצהרונים“, אמרה אחת האמהות. ”אני חושבת שהמינימום זה לזכות אותנו עבור עוגמת הנפש שנגרמה לנו ולילדים“.

מנכ“ל חברת קיטו מרום, אלי כסיף, הצטרף לאחרונה למספר קבוצות פייסבוק עירוניות, שם ניסה להרגיע את ההורים. ”אנשינו נמצאים בשטח כל יום ובמקביל עונים באמצעות מיילים וגם בפייסבוק“, ענה שם להורים. ”צריך להפנים שאי אפשר לשלם לואו קוסט ולטוס עסקים. אתם מדמיינים שירות שעבורו שילמו בעבר כ-1150 ש“ח ויותר לחודש ברשויות אחרות, ואילו אנחנו מקבלים 905 ש“ח? מפרט השירותים הוא פונקציה של המחיר. וזה כמובן אחרי שאנו דואגים לביטחון הילדים ולכח אדם מסור ואכפתי. אנחנו עומדים באופן מוחלט ומלא בכל תנאי המכרז ובשלב זה אנחנו אפילו משקיעים מעל ומעבר למופיע בתנאי המכרז. יחד עם זאת, אני למד שיש פער אדיר בין דרישות המכרז כפי שניסחה העירייה לבין הדרישות/ הרצונות/ הפנטזיות של ההורים. האם נצליח לגשר על הפער בין דרישות המכרז לרצונות ההורים? מסופקני“.

מקיטו מרום נמסר בתגובה: "כידוע לך חברתנו זכתה במכרז להפעלת הצהרונים לפני כחודש בלבד.

"בזמן המצומצם שעמד לרשותנו בכדי לפתוח את שנת הלימודים, ארגנו והכשרנו צוות עובדים, הקמנו אתר אינטרנט יעודי הכולל גם תשלום בכרטיסי אשראי, וזאת ע"מ להקל על רישומם של הילדים לצהרונים. מנתוני הרישום של השנים הקודמות לצהרונים של עיריית ראש העין כפי שהתקבלו מעיריית ראש העין, היה צפי לרישום של כ760 ילדים, בפועל נרשמו קרוב ל 1,000 ילדים. מספר הילדים שנרשמו לא תאם את ההערכות שקיבלנו מעיריית ראש העין ולכן נאלצנו לקבל רק כ900 ילדים אשר יוכלו להשתתף בצהרוני החברה.

"משכך, להורים אשר לא  נמצא מקום לילדיהם במסגרת הצהרונים שמפעילה חברתנו, אנו מחזירים את התשלום שהועבר על ידם בכרטיס האשראי. תהליך זיכוי כרטיסי האשראי מבוצע ע"י חברת האשראי, ומתברר שההורים רואים את זיכוי האשראי בפערי זמנים כאלה ואחרים. נציין כי אין לנו שליטה על כך, מלבד בקשות לזירוז הטיפול ע"י חברת האשראי.

"כמובן שלכל ההורים שאינם מעוניינים להשתתף בצהרונים שמפעילה חברתנו יינתן החזר בגין התשלום, וכפי שאת יודעת ישנם הרבה הורים שממתינים בתור ומבקשים להיכנס לצהרונים במקום אלו אשר עוזבים.

"בשולי הדברים נציין כי כל האנדרלמוסיה סביב הצהרונים נובעת בין היתר מהרפורמה של השר כחלון, אשר יצרה כאוס בכל הצהרונים שמופעלים ברחבי המדינה".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו