(צילום וידאו: באדיבות עמותת "אור ירוק")

כביש 444, הסמוך לראש העין, הינו ציר מהיר ומרכזי שעליו נוסעים התושבים בצאתם או בכניסתם לעיר. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בין השנים 2003-2016 התרחשו על הציר 1,348 תאונות שבהן קיפחו את חייהם 62 בני אדם. בסך הכל נפגעו בתאונות אלו 3,468 בני אדם, מתוכם נפצעו קשה 193 אנשים.

בשנים האחרונות נשמעו קולות חוזרים ונשנים על הצורך להרחיב את הכביש המסוכן, שאין בו גדר הפרדה ויש רק מסלול אחד לכל כיוון. השבוע הודיעה עיריית ראש העין כי עבודות הפיתוח של כביש 444 יחלו בעוד כחודש ויסתיימו לאחר שנה וחודשיים. על פי התכנית, הכביש המשודרג יכלול שני נתיבים לכל כיוון ונתיב לתחבורה ציבורית בכל צד מרחוב יהודה הלוי עד לכביש 471. העבודות צפויות להסתיים בחודש אפריל 2018.

"בכביש 444 התרחשו למעלה מ-1300 תאונות משנת 2003 משום שהכביש הזה הוא חד מסלולי", אומר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" שמואל אבואב. "אין הפרדה בין הנתיבים. כל טעות של נהג, סטייה מנתיב, הסחת דעת, אובדן שליטה - התוצאה היא תאונה חזיתית של שני כלי רכב. לכן התוצאה היא הרבה יותר חמורה ויש הרבה יותר נפגעים. כבר מזמן התבקש בכביש הזה שתתבצע הפרדה. זה כביש ראשי, שנוסעים בו אלפי כלי רכב. לכן החיכוך בין כלי הרכב מאוד מאוד גדול והחשיבות של יצירת גדר הפרדה. כל רכב שסוטה מהנתיב יתנגד בגדר ההפרדה שעשויה מחומרים סופגים וזה מונע תאונה חזיתית".

שדרוג הכביש המסוכן יתבצע בהתאם להסכם הגג שנחתם בין עיריית ראש העין לבין הממשלה, שלפיו כתנאי להוספת שישה מתחמי ענק של שכונות מגורים התחייבה הממשלה לבנות כביש עוקף בין כביש 444 לבין כביש 5 כדי לאפשר כניסה ויציאה חלקה יותר מהשכונות החדשות.                                                                       

מעיריית ראש העין נמסר: "העבודות להרחבת 444 יחלו בחודש פברואר 2017. חברת נתיבי ישראל הודיעה השבוע לעירייה שקבלן הפיתוח לביצוע העבודות בכביש 444 קיבל השבוע צו התחלת עבודה. העבודות, שיחלו בחודש פברואר, יכללו 2 נתיבים ונתיב לתחבורה ציבורית בכל צד מרחוב יהודה הלוי עד לכביש 471. צפי לסיום העבודות: אפריל 2018. ראש העיר והצוותים המקצועיים עומדים בקשר ישיר עם משרד התחבורה בכדי לקדם פתרונות תחבורתיים נוספים ובהם קידום הקמת המחלף ביציאה מיהודה הלוי, שדרוגים נוספים בתחבורה הציבורית לעידוד תושבי העיר לשימוש ברכבת, הגדלת תדירות אוטובוסים בשעות השיא. בשלבי תכנון נמצא גשר להולכי הרגל לכיוון המסילה המזרחית ודרישה ממשרד התחבורה להפעלת הרכבת המזרחית בהקדם".