צילום המחשה: shutterstock

תושבים רבים בשכונת אפק מצביעים על מה שנראה לטענתם כעלייה חריגה בחשבונות המים שלהם. לדברי התושבים לא נראית סיבה לעלייה בתעריף, אך הם נאלצים לשלם.

"זה לא באחד החשבונות", מדגישה תושבת השכונה שפנתה בנושא ל"מיינט ראש העין". לדבריה, "זה פשוט מצב הזוי שבמשך שנתיים מאז שעברנו לפסגות אפק החשבון רק עולה ועולה. מ350-70 שקלים בחודש הגעתי ל-560. אין נזילות בבית עשו בדיקות, הוחלף שעון מים ועדיין החגיגה נמשכת".

התושבת מוסיפה ומספרת שפנתה בנושא למנהל תאגיד המים, ומספרת כי, "החשב חזר אליי. שלחו את השעון לבדיקה ונמצא תקין. עכשיו צריך להמתין לראות אם יש שינוי. הדבר המוזר בכל הסיפור הוא שיש דיירים נוספים בבניין שמלינים על הנושא, ולא קורה כלום בפועל. גם אין קשר לצריכה משותפת. פתאום ביום בהיר אתה מקבל מכתב של חריגות".

מתלונות נוספות של תושבים עולה שאין מדובר בבעיה יוצאת דופן בשכונה. באחת מקבוצות הפייסבוק הגדולות של ראש העין הציפו בימים האחרונים את הסוגיה, ותושבים רבים דיווחו על מקרים דומים: "שלושה חשבונות אחרונים: 1370, 980, 970 ש"ח. בית פרטי, 6 נפשות. בדקתי נזילות ואין. לפני כן הממוצע היה 550 ש"ח", מספר אחד המגיבים, ואחר כתב: "לפני חודשיים 170 ש"ח ועכשיו 400, איך זה זה יתכן?". 

תושבים שפנו לתאגיד המים טוענים שתלונותיהם מקבלות הסברים מסוגים שונים, ביניהם לחץ המים, נזילות סמויות וכדומה. "הבעיה היא שקשה להוכיח ולהסביר מה הגורם והתאגידים מתנערים מהתלונות", כועס אחד מתושבי השכונה. 

תגובת תאגיד עין אפק: "תאגיד עין אפק פועל מאז הקמתו בהתאם לחוק תאגידי מים וביוב ולכללי הרשות הממשלתית למים וביוב, כפי שנקבעו באופן שוויוני כלפי צרכני המים. מבדיקת התאגיד לא נמצאו חשבונות חריגים שאין בצדן הסבר המניח את הדעת. התאגיד שדרג את שירות המענה הטלפוני ואת השירותים המקוונים, ממשיך לפעול בשקיפות מלאה ולספק שירות מהיר ויעיל. כל פנייה ככל שתופנה לתאגיד, תטופל באופן המקצועי והשירותי ביותר בכל עניין".