תחנה מבוטלת בשכונת נווה אפק הצבאית. צילום: רויטל מצליח

כעס רב בקרב תושבים רבים בשכונת נווה אפק הצבאית בראש העין, על העירייה לאחר שזו החליטה לסיים את פעילותם של מספר קווים בשכונה בטענה כי הדבר נעשה לבקשת התושבים ולאחר סקר ספירות נוסעים שנערך באזור.

ביטול הקווים החל מיום 16.12.18 גרר תגובות זועמות מצד האזרחים הפגועים: "איך ביטלו את האוטובוסים החשובים מהשכונה ולא שואלים את התושבים? פשוט חוצפה! ", הביע כעס תושב המקום. "הבן שלי איחר היום לבית הספר מאחר והתחנה הקרובה כביכול, רחוקה מאיתנו יותר מרבע שעה הליכה. את הבת שלי החיילת איאלץ להסיע לפסגות", מספרת תושבת אחרת.  

"זו פגיעה משמעותית באורח חיינו, להחליט ששכונה שלמה תהיה ממודרת מאוטובוסים", מלינה רויטל מצליח, גם כן תושבת השכונה שמפרטת את טענות אנשי המקום. "יש לנו חבר'ה צעירים ומדהימים שלומדים מהם עצמאות ואחריות ואנחנו לא שם כל הזמן כדי להסיע אותם. החברה אמורה להתקדם ולהתפתח גם מבחינת תשתיות ותחבורה ציבורית אבל במקום זאת אנחנו הולכים אחורה. מסכנים התלמידים, המבוגרים והחיילים שיצטרכו ללכת עם קיטבגים מרחק גדול כדי להגיע לאוטובוס. גם לא ברור מדוע העירייה עשתה את הצעד הזה בהתרעה כל כך קצרה?! מדוע אין שקיפות?".

צילום: רויטל מצליח

בעצומה שפתחו תושבי השכונה נכתב :"הרינו מוחים על כך שבאופן חד צדדי החליטה עיריית ראש העין לבטל את מעבר האוטובוסים בשכונה מיום 16.12.18 והודיעה על כך באופן פתאומי וללא מתן פתרונות חלופיים.

"במקום לחשוב כיצד לשפר את השירות הניתן לאזרחים, החליטה העירייה לפגוע פגיעה אנושה בתושבי השכונה. הפגיעה מתמקדת בעיקר בחיילים, בסטודנטים, בתלמידים ובכלל התושבים. אנו מבקשים שעיריית ראש העין תורה במיידית על ביטול הגזירה והקמת צוות בחינה שייבחן איך לשפר את שירות התחבורה הציבורית לתושבי השכונה, תוך שיתוף אזרחי השכונה באופן שקוף ופתוח".

מחברת אפיקים נמסר בתגובה: "קווים 17, 472, 2, 28 א ו- 250 הוסטו מרחוב ברקן בנווה אפיקים לרחוב מבצע בזק לבקשת עיריית ראש העין ומשרד התחבורה".

נווה אפק הצבאית. צילום: רויטל מצליח

להלן תגובת העירייה בנושא:  "ההחלטה על ביצוע השינויים באה בעקבות פנייה מלפני כ-8 חודשים של נציגי שכונת נווה אפק ותלונות תושבים הגרים ברחובות נווה אפיקים/ברקן, על ריבוי קווים ותדירות אוטובוסים במהלך כל שעות היממה כ-400 אוטובוסים ביום, שזה אוטובוס שעובר בכל 5 דקות בשכונה החל משעה חמש בבוקר ועד 12 בלילה, דבר שגורם לעומסי תחבורה גדולים בשכונה, זיהום אוויר, רעש ובעיות בטיחות.

בעקבות פנייתם, בדקה מחלקת התחבורה בעירייה את הנתונים שהועברו ע''י התושבים, ואת הנתונים בשטח בפועל, ובמקביל בוצעו סקרים ע"י חברה חיצונית לספירות נוסעים בשעות השיא והשפל. ממצאי הסקרים הראו שאכן שקיים היצף של אוטובוסים בשכונה וכפילות נסיעות ועשרות אוטובוסים נסעו ריקים בשכונה.