התורים בסניף בשי עגנון | צילום: פרטי

אם אתם גרים באחת מהשכונות החדשות בראש העין והזמנתם לאחרונה מוצר כלשהו שאמור להגיע בדואר, תכננו את זמנכם מראש, כי לפי תלונות תושבים אתם עלולים לבלות זמן רב במרכז המסירה שבבית הספר הצומח ברחוב שי עגנון.

הלקוחות מלינים על כך כי מדובר בסניף היחיד שאמור לתת שירות לעשרות אלפי תושבים המתגוררים בפסגות אפק, נווה אפק הצבאית והאזרחית וביתר השכונות שאוכלסו לאחרונה. אם לא די בכך, שעות פתיחת מרכז המסירה של הדואר לא עולות על 5 שעות ביום כשהשעה הכי מאוחרת בה נסגר הסניף היא 18:00, מה שמוביל בסופו של דבר לתורים ארוכים ולמצבים בהם תושבים שעובדים עד שעות הערב לא תמיד יוכלו לאסוף את החבילות.

"בשנה וחצי האחרונות החליפו בדואר ישראל ארבעה מרכזי מסירה באזור. היה סניף נוסף במרקט העיר שברחוב קרל וקורי גרטי שנתן שירות 9 שעות ביום ועד השעה 9 בלילה אך בלי שקיבלנו הודעה רשמית הבנו שכל החבילות מופנות כעת לבית הספר הצומח", אומר תושב השכונות החדשות.

צילום: פרטי

"מעבר לכך שזה לא הגיוני לתת שירות במקום אחד לעשרות אלפי אנשים, גם שעות הפתיחה מאוד מינימליות. כנראה שהדואר רואה במקום כסניף שולי שאמור לתת שירות אבל זה לא עובד".

אם אני מגיע לביקור ממוצע בסניף, תוך כמה זמן יגיע תורי?

"בצהריים זה מינימום חצי שעה. בדרך כלל יש עשרות אנשים שממתינים כך שנדיר שתצא בפחות. זה גם מקום שמקבל המון חבילות ואין להם מספיק מקום לאחסן אותן. גם אחרי כל הזמן שאתה מחכה , יש עוד כמה דקות שתצטרך להמתין עד שימצאו את החבילה שהזמנת".

זה לא מתסכל שעוד לפני שאתה מגיע אתה יודע שאתה הולך לבלות שם זמן ממושך?

"זה מתסכל בטירוף. ולפעמים התסכול הוא עוד לפני הכניסה כשאתה רואה את כמות הרכבים שחונה בחוץ. אנשים מאסו במצב, ויש כאלו שמוציאים את זה על העובדים . גם העובדים עצמם מתוסכלים מהמצב, אבל אף אחד לא באמת מאשים אותם כי אנחנו יודעים שהם עושים את הכי טוב שהם יכולים".

צילום: פרטי

פניתם לדואר לקבלת הסברים?

"פניתי אליהם וקיבלתי תשובה לקונית בסגנון של 'הנושא הועבר ויטופל', אבל אני בספק אם ייעשה משהו בנידון. אנחנו רוצים לדעת שבדואר באמת מודעים לכך ומטפלים בנושא. לאחרונה קם שירות 'חבילה עוברת' , שזה מקסים כשלעצמו כשאנשים ובעיקר בני נוער מרוויחים כסף ועוזרים לציבור באיסוף החבילות למענם, אבל זה אבסורד שהגענו למצב שיש צורך בזה".

אחד הפוסטים שעלה ברשת החברתית בנושא זכה לעשרות תגובות נזעמות נוספות כנגד התנהלות הדואר כשאחד מהתושבים ציין כי "עולם המסחר עבר למימד הוירטואלי, קניות ברשת. אבל על פניו הגוף הזה שאמור להיות קצה התהליך לא הפנים את השינוי ונערך בהתאם".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: 

"בימים אלו נצפה עומס חריג במרכז המסירה האמור, כתוצאה מגידול בהזמנות חבילות מחו"ל בתקופת חגי הקניות הבינלאומיים בחודש שעבר. על מנת להקל על העומס, תגברנו את מרכז המסירה בעובדים נוספים . כמו כן, החל  משבוע הבא, שעות הפעילות של מרכז המסירה יורחבו בימי ראשון וחמישי והוא יפעל עד השעה 20:00. במקביל, אנו פועלים כדי לאתר בתי עסק על מנת להפעיל מרכזי מסירת חבילות נוספים באזור".