צילום: חיים לביא

לאחר שחיים לביא ראה ששוב רכב עבר תאונה בגלל אי תנועה ברחוב מבצע דני שבו הוא גר, הוא הבין שצריך לעשות משהו בעניין. אי התנועה שמעליו עץ נמצא באמצע נתיב ברחוב דו סטרי ועקב שדה ראייה מצומצם, נהגים שבאים מכיוון אחד לא רואים את הנהגים שבאים מהכיוון הנגדי.

"אני עשיתי שם שלוש תאונות חזיתיות עם רכבים שפגעו בי. אני נהג מקצועי, אני נהג מונית ויודע שיש שם בעיה. אני מגיע למצב של כמעט עצירה מלאה ועדיין כלי רכב פוגעים בי. אנשים רואים אותי ואת האי תנועה והם לא יודעים מה לעשות, אז או שעולים על אי התנועה או שעולים עלי. כשמגיעים אלינו אורחים אנחנו מזהירים אותם כל הזמן שישימו לב", כך מספר לביא.

בתמונות שהעלה בפייסבוק נראה רכב תקוע מעל אי התנועה במשך מספר ימים לאחר שנאלץ לעלות על האי במקום להיכנס ברכב אחר. לדבריו של לביא, אי תנועה כזה הוא נדיר ולא הגיוני כלל: "לא ראיתי דבר כזה בשום מקום, אני נוסע 400 קילומטרים ביום ולא ראיתי דבר כזה".

צילום: חיים לביא

כמה זמן קיים אי התנועה הזה?

"זה ככה מאז שהקימו את הבניין, אני די חדש ברחוב הזה. מאז הקמת הרחוב זה ככה ואף אחד לא מעז להתלונן על זה. האדם שעשה את התאונה השבית את כל האוטו אבל זה תופעה, יש תאונות כל יום ובלילה זה עוד יותר מסוכן".

אין תאורת רחוב?

"יש אבל לא תמיד עובדת ולא תמיד בזמן. למשל לפנות בוקר כשחשוך ואין תאורה זה גם מסוכן. זה רחוב ללא מוצא, כ-200 או 300 מטר. שכדי להתחמק מתאונות אני נוסע לאט מאוד, בודק שאין רכבים ממול ורק אז עוקף את אי התנועה".

מישהו מתושבי הרחוב יצרו קשר עם העירייה?

"לא יודע אם מישהו יצר איתם קשר, אבל מי שלא גר פה מסתכן, אם יבוא רכב ממול יכול להיות שיעשה תאונה.

"אין שום היגיון לשים אי תנועה באמצע מסלול וגם הבעיה היא שאין שדה ראיה כי הרחוב מתעקל. הם יכולים לטעון שזה בגלל הבניין שממול, כדי שאנשים לא יצאו ישר לכביש אבל בכל הרחוב יש יציאות לכביש ושם אין אי תנועה. עושים פה הרבה תאונות, זה כבר נורא מפריע. מי שעשה את התאונה זה אדם שבא לבקר וחזר הביתה בלי אוטו" הוא מספר.

פנית לעירייה?

"אני לא יצרתי איתם קשר כי לדעתי זה שטויות בשבילם, והם לא יתעסקו בשטויות כאלה אבל בשביל התושבים פה זה בעיה. לא הגיוני שלא פנו אליהם כל כך הרבה שנים".

מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.