חודש אוקטובר מוקדש, כמידי שנה, לגילוי מוקדם של סרטן השד. בעוד נשים נקראות לגשת לבדיקה מצילת חיים, גם חברות רבות נרתמות למאבק ומציעות שלל אירועים, מוצרים ושירותים שחלק מהכנסותיהם יתרמו לעמותות השונות העוסקות במלאכת החדרת המודעות, בסיוע ובטיפול.

ליטל שוורץ בקמפיין "חושבות ורוד". צילום: ניסים פרץ

אלי כהן, מייסד המספרה האונקולוגית במרכז הרפואי איכילוב, גייס מיטב נשים ידועות, מוערכות ומעצימות בכדי שאלה תחבושנה פאה ורודה לראשן (צבע הסרט הרשמי של סרטן השד) ותצטלמנה לקמפיין "חושבות ורוד" – קמפיין מודעות שנועד כאמור להזכיר לנשים לשים את בריאותן בראש סדר העדיפויות ולהניע אותן ללכת להיבדק. 

מותג הלנז'רי ג'ק קובה ומותג הקוסמטיקה אסתי לאודר, השיקו את קולקציית Pink Ribbon הכוללת פריטים בוורוד. 30% מהסכום שייאסף ממכירת הקולקציה יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן. בנוסף ו לרגל חודש המודעות יציע מותג ההלבשה התחתונה בייבי דול וכותנות לילה מסאטן ב־50% הנחה. 

לפני 17 שנים ביוני 2000 פראן דרשר, שגילמה את דמותה של האומנת הצווחנית, בסדרה הקומית "סופר נני" הובהלה לניתוח חירום לאחר שגילו בגופה גידול סרטני ברחם. לניתוח זה קדמו שנתיים של סימפטומים ושמונה אבחונים כושלים, אלא שבעקבות החרפה בריאותית והתפרצותה של המחלה החליטו הרופאים לנתח את דרשר מייד עם גילוי הגידול והיא כידוע עברה כריתת רחם. ההחלמה של השחקנית היתה טובה וכשהשתחררה מבית החולים בלוס אנג'לס היא הוציאה לאור את ספרה Cancer Schmancer. את הספר האמור היא כתבה לדבריה על מנת לעורר מודעות בקרב נשים וגברים לשים לב לסימנים המוקדמים של מחלת סרטן. שבע שנים לאחר שהחלימה ממחלתה, ביוני 2007, הכריזה דרשר על השקת עמותת "קאנסר-שמאנסר", המפעילה קרן הפועלת ללא מטרות רווח לעידוד גילוי מוקדם של מחלת הסרטן והיא עצמה נרתמה לפעילות פילנתרופית בעמותה במטרה לעודד איבחון מחלת הסרטן בשלב מוקדם. מזה עשור שדרשר והעמותה משתפים פעולה עם ענקית הלק האמריקאית ORLY. זאת האחרונה משיקה מדי שנה בחודש אוקטובר קולקציית לק במהדורה מוגבלת שתכליתה לסייע בהעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה. כ-20% מההכנסות המכירה של הלקים נתרמים לטובת פעילותה של העמותה. 

פראן דרשר ומותג הלק ORLY. יח"צ

מעצב האופנה ראלף לורן הפך למנהיג חלוצי במאבק נגד המלחמה בסרטן השד כאשר חברתו הטובה נפטרה מהמחלה בשנת 1990. בשם זכרה, מעצב העל לורן ייסד את מרכז נינה הייד לחקר סרטן השד. בשנת 1994 ראלף לורן, יחד עם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה (CFDA), יזמו את קהילת האופנה הנרתמת למאבק בסרטן השד. כחלק מהקמפיין עיצב בעצמו ראלף לורן חולצת טי-שירט ייחודית שמטרתה לסמל את המאבק במחלה, ובעצם מכירתם גייס מעל ל– 30 מיליון דולר. בשנת 2000 ראלף לורן ייעד את הסמל הקלאסי של פולו, סוס פוני, עבור קמפיין הפינק פוני ושלח את הדוגמנים למסלול התצוגה בלבוש חולצות פינק פוני. המהלך שידר יוזמה עולמית חשובה התומכת במאבק נגד המלחמה בסרטן. אז נולדה קרן הפינק פוני. קרן פינק פוני שמה לה למטרה לצמצם את הפערים באיכות הטיפול בסרטן ולעזור להבטיח שלכל מטופל/ת תהיה גישה לטיפול איכותי בשלב מוקדם ויותר בר טיפול. בתוך ארצות הברית, 25% מההכנסות ממכירת קולקציית הפינק פוני מועברים לקרן האמורה. לרכישה באתר המעצב.

רשת Laline, השיקה נר ורוד וריחני בניחוח פרחוני שמבקש להזכיר לכולן ללכת להיבדק. למעשה זו השנה השמינית שהרשת משתפת פעולה עם עמותת "אחת מתשע", ומשיקה מוצר ייעודי ש-50% מרווחי מכירתו יועברו לעמותה. 50% מהרווחים של הנר ייתרמו לעמותת אחת מתשע.

נר וורוד בללין. יח"צ

אסתי לאודר השיקה את Pink Ribbon - סרום NEW ADVANCED NIGHT REPAIR SYNCHRONIZED RECOVERY COMPLEX II עם מחזיק מפתחות ותליון המעוצבים בהשראת חודש המודעות. המוצר יימכר בלעדית בחנות אסתי לאודר בקניון איילון ר"ג ובסניפי רשת סופר-פארם ו-30% מההכנסות מהמכירה ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן (470 שקלים ל-50 מ"ל).

קרם הלחות הצהוב של קליניק, מסדרת שלושת השלבים Dramatically Different Moisturizing Lotion מושק לקראת חודש המודעות לסרטן השד בגרסה מיוחדת וחגיגית, הכוללת מחזיק מפתחות בצבע ורוד. המוצר יימכר במהלך חודש אוקטובר בחנות האונליין של המותג, בחנויות המותג ובסניפי רשת סופר פארם. 30% מסכום המכירה של כל מוצר יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן (329 שקלים ל-200 מ"ל).

בובי בראון השיקו את PINK PEONY ILLUMINATING BRONZING POWDER - מוצר בלעדי לחודש המודעות הכולל סט של סומק ומיני מברשת סומק. (מחיר: 265 שקלים) לרכישה בסניפי המותג ברחבי הארץ.

הסומק הוורוד של בובי בראון. יח"צ

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, מציעה חברת  INAIL עיצוב ציפורניים ייחודי עם סמל המאבק הרשמי במחלה. העיצוב האמור מוקדש לכל אותן נשים אשר הפסידו במלחמה, נצחו אותה וכמובן למי שעדיין נלחמות בה בכל יום על חייהן.  מדובר במכונת הדפסה חדשה שביכולתה לספק ללקוחות נייל ארט מרהיב, ייחודי ומדויק להפליא בשמונה שניות בלבד, וכך השנה תוכל כל אישה ואישה שברצונה להביע סולידריות במהלך חודש המודעות "לענוד" את סמל המאבק גם על ציפורניה ולא רק כסיכה בדש חולצתה. (20 שקלים לציפורן במכוני הטיפוח).

מרכז דורון פסקינו פתרונות שיער יוצא בקמפיין ויראלי, כתמיכה בפעילות האגודה למלחמה בסרטן, שמטרתו לסחוף את קהל הנשים לקחת חלק פעיל בהעלאת המודעות לאבחון המוקדם שבכוחו להציל חיים. במסגרתו יוצעו למכירה בנקודות נבחרות, פסים ורודים הנצמדים בקלות לשיער בעלות סמלית של 5 שקלים, אשר יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן. התורמות מתבקשות להצמיד את הפס הדקורטיבי לשיער באמצעות קליפס, להצטלם בעצמן ולהעלות את התמונה לרשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) ולתייג בהאשטאג STOPPINGCANCER2017# . לצד נשים מהשורה, ייקחו חלק בקמפיין ויתנדבו ידועניות ומובילות דעת קהל.

פס וורוד לשיער. באדיבות מרכז דורון פסקינו